Kan ik een logo met een sneltoets op al mijn tekengebieden krijgen in Adobe Illustrator?

Ik heb een stuk of 70 tekengebieden/documenten in Illustrator. Is er een sneltoets dat ik een logo-tje in de hoek snel op alle tekengebieden/documenten krijg?

1.4K
SimonV
3 jaar geleden
Dat zou met een sneltoets gekoppeld aan een script moeten kunnen. Misschien heb je hier iets aan:
https://community.adobe.com/t5/illustrator/a-script-that-places-a-company-logo-on-an-image/m-p/9476755https://community.adobe.com/t5/illustrator/how-can-i-create-a-shortcut-to-execute-a-script/m-p/10524390 Gewoon kopiëren gaat zeker niet?

Het beste antwoord

Ja dat kan sinds Adobe Illustrator CS5.

Engelstalige versie:
Selecteer het logo, vervolgens
Edit > Cut (appeltje-X)
Edit > Paste on All Artboards (alt-shift-option-appeltje-V)

Nederlandstalige versie:
Selecteer het logo, vervolgens
Bewerken > Knip (Ctrl-X)
Bewerken > Plak op alle tekengebieden (Alt-Shift-Ctrl-V)

Succes.

o
3 jaar geleden
Anna1811
3 jaar geleden
Ja, top! Zo makkelijk ook, haha. Dankjewel!
BarendV
3 jaar geleden
Graag gedaan. Overigens heb ik bij de Engelstalige versie een Apple OSX gebruikt en bij de Nederlandstalige versie een Windows 10, mocht dat verwarring opwekken. :)

Andere antwoorden (1)

Gebruik gewoon de actions functie van illustrator, je doet de handeling één keer voor terwijl je deze opneemt, en dan run die action over al je afbeeldingen getriggered door een watchfolder waarin je de gewenste documenten gooit. Je zou zelfs daaraan een hotkey kunnen koppelen, maar dan moet je ze wel allemaal handmatig openen. (zie bron voor meer uitleg hoe zo'n action te maken)