Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn PC Miracast gaat ondersteunen?

Ik wil mijn Surface Pro 7 soms als externe scherm gebruiken voor mijn PC. Deze geeft helaas aan dat Miracast niet wordt ondersteund. Hoe kan ik nu toch mijn Surface koppelen met mijn PC

Antwoorden (1)

Mijn PC zegt (in rood) dat deze geen Miracast kan *ontvangen* (is dat wat je bedoelde in je vraag?), maar onder Display zie ik wel "connect to wireless display", en dat zou je moeten gebruiken om van je PC naar je Surface te casten. Op je Surface zul je dan wel de instelling moeten maken dat casten is toegestaan, zoek op Miracast, dan kom je in "Projecting to this PC", daarin kun je het toestaan en een PIN instellen als je wil.
gvrox
3 jaar geleden
JustName
3 jaar geleden
dxdiag geeft aan: Miracast: Available, with HDCP
Bij instellingen staat: Dit apparaat biedt geen ondersteunig voor het ontvangen van Miracast
gvrox
3 jaar geleden
@JustName heb je het nu over je PC of je Surface ?
JustName
3 jaar geleden
PC. De surface werkt we;
gvrox
3 jaar geleden
Dan snap ik niet waarom je (nogmaals) meldt " Dit apparaat biedt geen ondersteunig voor het ontvangen van Miracast", maar goed. Wat heb je al geprobeerd om VAN je PC NAAR je Surface te projecteren, en waar gaat het mis ? Heb je de stappen zoals op https://www.zenspiratie.be/gebruik-windows-10-pc-als-draadloze-monitor/ al geprobeerd ? Op je surface doe je de stappen onder "Instellen als draadloze monitor" en op je PC "Projecteren op een Windows 10 pc"
JustName
3 jaar geleden
Ok even duidelijker: Met de Surface werkt het. Maar wil dus mijn PC gebruiken met de Surface als externe monitor. Op mn PC geeft dxdiag aan: Available, maar tussen instellingen weer niet.
gvrox
3 jaar geleden
Je maakt het eigenlijk onduidelijker, *wat* werkt wel op je Surface, en hoe heb je dat getest dan ? Welke foutmelding krijg je (of wt gebeurt er uberhaupt) op je PC als je probeert te connecten naar de Surface ?
JustName
3 jaar geleden
Dit geeft mijn PC aan. https://ibb.co/K6H47nh
JustName
3 jaar geleden
Bij mn PC kan ik niets aanpassen. Bij de Surface wel
gvrox
3 jaar geleden
Dat is nu al de derde keer dat je zegt dat (en sorry voor de hoofdletters) DE PC GEEN MIRACAST KAN ONTVANGEN. Dat is nutteloze informatie, je wil namelijk niet ontvangen, maar zenden (casten), dus ik snap niet waarom je die instelling wil aanpassen. Mijn vraag is dus (nogmaals), waar gaat het mis als je connectie probeert te maken van je PC naar je Surface.
JustName
3 jaar geleden
Als ik mn pc laat zoeken vind hij de SP7 niet. Heb alle instellingen zoals in het linkje opgevolgd bij de SP7
gvrox
3 jaar geleden
Kijk, dat is tenminste nieuwe informatie; de vraag is nu op welke manier PC en Surface verbonden zijn met jouw netwerk, en of er misschien ergens een firewall de communicatie blokkeert.
JustName
3 jaar geleden
PC via ethernet, en de SP7 wifi. Hoe kan ik dat zien met firewall?
gvrox
3 jaar geleden
Dat de SP7 op Wifi zit, is goed (dat moet blijkbaar ook). Staat de netwerkverbinding op public op de SP7, zo ja, zet die dan eens op private. Kun je op de PC nu in de windows explorer linksonder op Network klikken, en zie je dan de SP7 erbij staan ? (ik bedoel het window waarbij je de downloads/documents/onedrive/this PC/alle drives/Network ziet aan de linkerkant, en de files aan de rechterkant)
JustName
3 jaar geleden
Die staat erbij. Ik heb ook bij ''Deze PC'' op de SP7 netwerklocatie's staan van mijn PC met de bestanden (mappen) die ik wel eens gebruik op de SP via de PC
gvrox
3 jaar geleden
Vreemd, dan lijkt eigenlijk alles in orde te zijn, geen idee wat je nog meer zou kunnen proberen.
JustName
3 jaar geleden
Ja idd vreemd.
Is het niet zo dat mijn PC het ook moet ondersteunen dan?
gvrox
3 jaar geleden
Je PC zegt alleen dat deze niet kan ontvangen, dus zenden zou gewoon moeten kunnen.