Hoe kan ik een tweede wifi netwerk aanmaken (aanleggen)?

Ik ga een B&B beginnen en wil de gasten wifi aan kunnen bieden, maar ik wil niet dat ze op hetzelfde netwerk zitten als ik privé. Hoe kan een aparte netwerk maken met een eigen naam en wachtwoord voor de gasten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Er zijn meerdere routers op de markt die de mogelijkheid hebben om een gastnetwerk op te zetten. Deze kan je inderdaad een aparte naam en wachtwoord geven. De netwerken zijn dan van elkaar gescheiden.
Thecis
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
De standaard router van Ziggo (connectbox) kan dat.
Dus zit je bij Ziggo, is het zo gefixt.
Inloggen op de router (http://192.168.178.1/common_page/login.html)
Geavanceerde instellingen --> Draadloos --> Wifi Gastnetwerk
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Van mij een +1
Neem een Frtizbox zoals 5490 / 7490 en hiermee kun je heel makkelijk een guest netwerk aanmaken met een andere SSID(Naam van de Wifi) en optioneel kun je de gasten via een webportal laten inloggen of via QR code laten verbinden zonder dat het wachtwoord van het privé netwerk vrijgegeven hoeft te worden. FritzBox is echt een topapparaat!