Hoe benader ik een netwerkschijf achter een router?

Hoe kan ik een netwerkschijf bereiken achter een router?

[Modem/router provider] -----> Router 1 -----> PC 1
|
Router 2
|
PC 2

Op PC 1 deel ik een netwerkschijf, welke niet te zien is voor PC 2.

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Antwoorden (1)

De onveilige manier is om TCP poort 445 open te zetten op Router 1 zodat PC2 met de juiste credentials je netwerkschijf kan benaderen, let wel, deze verbinding is niet veilig, bovendien zijn er zwakheden in het samba protocol die uitgebuit kunnen worden door derden. Veiliger is om WinSCP te gebruiken en de netwerkverbinding te 'wrappen' over poort 22. Zie bron om WinSCP te downloaden.