Dat staat er al jaren.
Op de toetsenborden van tegenwoordig staat meestal rechtsonder op de nummer 5 toets een eurosymbool, deze kun je naar voren toveren met de toetscombinatie Alt Gr + 5. Een Amerikaanse toetsenbordindeling is binnen Nederland het meest populair. Je kunt wel raden dat op een Amerikaans toetsenbord geen ruimte was voor het eurosymbool. Daarvoor heeft men een combinatie van toetsen ingesteld om het toch mogelijk te maken dit tekentje relatief snel in te typen.
In 2003 werd op een forum reeds gemeld: “Ik heb sinds kort een nieuwe ergonomisch toetsenbord en dat heeft onder andere een apart euroteken op de 5-toets staan. Nou las ik in Google groups dat je deze tekens kunt gebruiken door op de Alt Gr toets te drukken.”
SimonV
3 jaar geleden
crispy
3 jaar geleden
Overigens: op het Amerikaanse toetsenbord is ook het $ tekens alleen door een toetscombinatie te krijgen, Shift + 4.
SentWierda
3 jaar geleden
@SimonV. Het is niet duidelijk of anita dit al wist. De vraag kan worden gelezen als: waarom is er nog geen aparte eurotoets?
anita schreef niet '"geen euro teken" maar "geen apart euro teken".
SingingCoyote13
3 jaar geleden
nee maar wel handig om even te weten misschien was dat antwoord meer iets voor de reacties geweest dan