Hoe kan ik de black foto cartridge op mijn printer uitschakelen?

Mijn Epson 630 printer weigert mijn printopdracht omdat de photo black cartridge op zou zijn. Ik kan niets meer hoewel de grote zwarte cartridge vol is en de kleuren cartridges ook. Ik begrijp niet waar die photo black cartridge voor nodig is. Ik wil geen foto afdrukken, slechts simpele tekstbestanden...

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
15.4K

Antwoorden (1)

Je kunt de cartridge niet uitschakelen. Je kunt wel proberen de valse melding zo op te lossen:

Optie 1
• Navigeer naar Apparaten en printers
o Druk tegelijkertijd op de Windows + R knoppen
o Er komt een scherm naar boven met de titel Uitvoeren. Typ hier in vervolgens control printers
• Klik met de rechtermuisknop op je printer en kies de optie Voorkeurinstellingen Printer
• Klik op het tabblad Hulpprogramma’s
• Onderaan de pagina, klik op de knop Snelheid & Voortgang
• In dit menu vink het EPSON Status Monitor 3 uitschakelen vakje AAN
• Druk op OK
• Start de printer en PC opnieuw op

Optie 2
Voer een harde reset uit Hoe vreemd het ook klinkt, fouten kunnen door de printer worden 'onthouden'. Zet de printer uit bij de stekker, wacht 30 seconden en zet hem weer aan.

Optie 3
Reinig de contactchip. Controleer de koperen strepen op elk van de cartridges. Dit is hun contactchip die communiceert met de printer. Veeg ze allemaal voorzichtig af met een doek of een potloodwisser om er zeker van te zijn dat ze schoon en stofvrij zijn. Installeer de cartridge opnieuw en start de printer opnieuw, dit zou de fout moeten verhelpen.
https://youtu.be/vI1UpzRiwCs
SimonV