Via een PC aan USB meldt de iPhone zich als een opslag apparaat en kun je 'm benaderen als ware het een USB stick is, voorwaarden zijn wel dat iTunes moet zijn geïnstalleerd en de iPHone Device Helper niet als service is uitgezet. Via de explorer kun je dan alle foto's en video's naar de PC kopiëren en via dezelfde manier werkt het eigenlijk op Samsung voorwaar je eerst de Smart Switch software(link in bron) installeer, je zou anders zelfs met een SD adapter de foto's rechtstreeks op het kaartje in de daarvoor bedoelde DCIM folder kunnen zetten en deze weer in de Samsung kunnen steken.
3 jaar geleden
Ja, dat kan draadloos met AirDroid app.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdroid&hl=en

Of via een kabel kan het met Android File Transfer.
De app werkt op Mac-computers met Mac OS X 10.5 of hoger en maakt verbinding met je Android-telefoon via de USB-kabel van je oplader.
https://www.android.com/filetransfer/
SimonV
3 jaar geleden
Sluit het Android-toestel met een USB-kabel op de Mac aan.
Klik en sleep bestanden en mappen van je Android-toestel naar je Mac en omgekeerd.