Hoe download ik foto's van de iCloud op mijn Asus laptop?

Voorheen kon ik mijn telefoon gewoon op mijn (vorige) laptop aansluiten en dan de foto's importeren, die verschenen dan automatisch in gesorteerde mapjes op jaar of datum, op volgorde. Nu met mijn nieuwe laptop gaat het niet meer zo makkelijk. Als ik het op dezelfde manier nu probeer staat alles door elkaar. Dit schijnt te komen omdat Apple (mijn iphone) niet samenwerkt met andere merken computers. Het moet blijkbaar via de iCloud app. Als ik naar die app ga kan ik een jaar aanklikken en dan op downloaden drukken. Hierna gebeurt er niks. Ik weet dat het lang kan duren maar er gebeurt echt niks. Dus ik er nog een paar keer op drukken waardoor er nu iets van 15.000 foto's in de wacht staan maar er gebeurt niks. Als ik het via icloud.com probeer kan ik alleen de foto's selecteren die op dat moment in beeld zijn, ik kan niet verder naar beneden scrollen en zo meerdere foto's selecteren, bovendien komen ze dan nog door mekaar in een mapje te staan. Het moet via de app, heb ik via Google ergens gelezen. Ik ben hier zo onhandig mee. Heeft iemand tips? Ik vind het zo vermoeiend dat het allemaal zo moeilijk moet tegenwoordig.

1.3K

Antwoorden (1)

Je zout dit kunnen proberen, misschien dat je dan wel alle foto's kunt selecteren:

Houd de command⌘-toets (windows = ctrl-toets) ingedrukt en selecteer één voor één de foto’s. Momenten kun je nog in één keer selecteren door op de deel-knop (vierkant pijl omhoog) te klikken. Deze verschijnt wanneer je de muisaanwijzer plaatst op het moment. De foto’s worden geselecteerd, als je dan op een witruimte klikt blijven ze geselecteerd en kun je ze downloaden.