Is het mogelijk om medicijnen te kopen in China?

Het Chinese vaccin tegen corona schijnt gereed te zijn las ik.
De Europese specialisten schatten de kwaliteit van het vaccin hoog in.
In Nederland zal het niet worden gebruikt, ons land houd vast aan Europese en Amerikaanse vaccins die pas in het eerste of tweede kwartaal 2021 gereed zijn.

Zou je ergens in China enkele injectiespuiten gevuld met dit vaccin kunnen kopen?
Alibaba verkoopt zowat alles maar geen medicatie zag ik.

1.9K
Antoni
3 jaar geleden
Je wilt het online kopen en het laten bezorgen in Nederland? Dat blijkt niet uit je vraag!
tinus1969
3 jaar geleden
Waar baseer je op dat 'de Europese specialisten de kwaliteit van het vaccin hoog inschatten.'?
Edraket
3 jaar geleden
Stond in de krant vandaag.
Is gezegd door een hoogleraar en China expert uit Engeland
tinus1969
3 jaar geleden
'een hoogleraar en China expert uit Engeland' zonder naam? Daar zou ik niet teveel op vertrouwen.

Antwoorden (2)

Ten eerste is er wereldwijd nog geen goedgekeurd vaccin tegen corona.
En mocht dat er komen, dan kan zo een vaccin niet per normale post verzonden worden; zoals het zich nu laat aanzien moeten deze vaccins bewaard blijven bij een temperatuur van -80 graden celsius.
https://www.nytimes.com/2020/09/18/business/coronavirus-covid-vaccine-cold-frozen-logistics.html
escape
3 jaar geleden
Nee, dit mag niet. Geneesmiddelen mogen alleen ingevoerd en verhandeld worden met een vergunning.
Zie geneesmiddelenwet artikel 40
Toegevoegd op 17 oktober 2020 16:48: bron, tekst