Toetsenbord geeft geen dubbele letters. Hoe is dit op te lossen?

Wanneer je twee ke er dezelfde toets gebruikt wil de tweede niet mete en komen. Wachten of e en spatie geven helpt soms. Achteraf alles nalopen om alle fouten te corrigeren is het enige dat tot dusver helpt.
Ook de Backspace toets en de Delete toets werken niet naar behoren tijdens het corrigeren.
Is dit op te lossen en zo ja hoe?
Ik gebruik Windows 8 en toetsenbord HP niet draadloos.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
15.5K
LeonardN
3 jaar geleden
Is dit bij alle programma's? Heb je een ander toetsenbord om te testen?
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik zie dat je al een beste antwoord hebt gekozen. Maar een andere mogelijkheid had kunnen zijn: het toetsenbord is stuk.
Griffin
3 jaar geleden
"Maar een andere mogelijkheid had kunnen zijn: het toetsenbord is stuk."
Ja, of een andere mogelijkheid is dat een kaboutertje in het toetsenbord hard aan duwen is aan de onderkant van de toetsen, want ja tussen het toetsenbord en het scherm zit niks tussen wat zoiets kan beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@LeonardN .. Nee, geen ander toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@HeerVoldemort .. Dat is wat ik dacht.
Vandaar dat ik de vraag hier stel. Online kon ik het niet vinden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Griffin .. Kaboutertje is net verhuisd kennelijk, het werkt weer. Nogmaals merci!
HeerVoldemort
3 jaar geleden
@Griffin
Wat leuk dat er nog mensen zijn die in sprookjes geloven.

Het beste antwoord

Dit lijkt verdacht op een vinkje bij "ease of access" keyboard instelling waar je toetsaanslagen kunt filteren op dubbel intoetsen, in Windows 10 ziet dat eruit als in mijn screendumpje, maar Windows 8 heeft ook diezelfde Ease of Access instellingen.
Dus zet de filterkeys optie voor repeterende toetsaanslagen uit, of zet de tijd extreem kort 0.1s.
De hotkey om die filterkeys uit te zetten is door rechter-shift toets acht seconden ingedrukt te houden, ik denk dat je per ongelijk de rechter shift toets te lang hebt ingehouden.
Toegevoegd op 13 oktober 2020 10:24: tekst
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hartelijk dank @Griffin!
Het is deze digibeet gelukt en dat is zeker +10 waard voor Beste antwoord!