Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom verschilt het weer in de buienradar app met het weer op de buienradar site?

Ik kam er achter dat vooral de voorspelde hoeveelheid neerslag per uur heel erg af kan wijken.
(b.v neerslag: site 42 mm / app 7mm; waarbij omeerlijk te zijn de site wel erg vreemd lijkt).
Ik weet heel zeker dat de locatie exact gelijk was.

Ik wil graag weten hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor de app worden automatische weermodellen gebruikt.
Op de site maken meteorologen gebruik van verschillende weermodellen, waar een conclusie uit wordt getrokken. De kans is dus groter dat deze informatie klopt (al blijven het ook maar mensen natuurlijk). Het is dus goed om ook even het weerbericht van de site te lezen.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden
Weer-apps gebruiken niet allemaal dezelfde weermodellen. Sommige apps gebruiken een combinatie van weermodellen, waar andere alleen van één weermodel gebruik maken. De Buienradar-app gebruikt bijvoorbeeld een combinatie van het GFS- en het Harmonie-model om de neerslagverwachting voor de komende 3 uur te berekenen. Voor de verwachtingen per uur per plaats wordt een ander weermodel gebruikt. Het verschilt ook van weer-app tot weer-app.
(Lees meer...)
fremar
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding