Hoe open ik BIOS op mijn pc?

Ik heb een vaste computer met Windows 10 en hierop probeer ik BIOS de openen. Ik heb de computer al zo op weten te starten dat ik op een blauw scherm een menu heb waar ik volgense verschillende websites moet kiezen voor : Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Instellingen voor UEFI-firmware. Maar nu staat bij mij de optie "Instellingen voor UEFI-firmware" niet in beeld. Ik krijg de volgende opties:
- Systeemherstel
- Teruggaan naar de vorige versie
- Herstellen met een installatiekopie
- Opstartherstel
- Opdrachtprompt
- Opstartinstellingen
Hoe kom ik vanuit hier in BIOS?
(Een van de F-toetsen indrukken bij het opstarten werkt ook niet)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
LeonardN
3 jaar geleden
https://www.ct.nl/achtergrond/hoe-start-uefi-systeem-op-bios-modus/
"
Windows moet dan wel in de UEFI-modus zijn geïnstalleerd. Houd bij het afsluiten met de startknop de Shift-toets ingedrukt en selecteer de optie ‘Opnieuw opstarten’. Na een tijdje verschijnt dan een blauwe interface. Start de computer opnieuw op via ‘Problemen oplossen / Geavanceerde opties / Instellingen voor UEFI-firmware’ en ga naar de firmwaresetup.
" Er is dus een kans dat het NIET kan.
Omdat te checken
-Windowsknop
-system information (enter)
Kijk dan bij BIOS-mode. Kan UEFI zijn of Legacy. Heb je legacy, dan kan het niet zo.
Griffin
3 jaar geleden
Toegang tot BIOS gaat vaak tijdens POST met een hotkey, je zegt dat de F-toetsen niet werken, maar sommige BIOS'en kom je in met ESC of DEL toets. Je vermeldt niet het merk en type systeem dus het blijft een beetje koffiedik kijken.

Antwoorden (1)

Om bij je bios te komen is afhankelijk van welk merk computer je hebt welke knop. Vaak is het F10, F9 of esc. Maar dat vind je op google. Hier een link naar uitleg ook hoe je het vanuit Windows kunt doen