Als ik een foto als bureaublad achterrond wil instellen verdwijnt hij gelijk weer.Wat kan ik doen?

Ik heb wat dingen aan instellingen verandert en waarschijnlijk heb ik daarbij iets verkeerd gedaan. Ik zie nu niet meer hoe ik weer een foto als bureaublad achtergrond kan instellen.
veranderd

2.3K

Het beste antwoord

Als het Bureaublad een andere afbeelding laat zien dan het plaatje dat u hebt ingesteld, dan lost u dat zo op:
Ga naar het Bureaublad.
Klik met de rechtermuisknop op een leeg plekje van het Bureaublad.
Klik in het snelmenu op Aan persoonlijke voorkeur aanpassen.
De instellingen van Windows openen. Klik op Bladeren.
De Verkenner opent. Blader naar de map waar de foto staat.
Klik op de foto.
Klik op Afbeelding kiezen.
De geselecteerde afbeelding staat op het Bureaublad. Klik op het kruisje rechtsboven om de instellingen van Windows weer te sluiten.

Als dit niet werkt, hoor ik het graag.
_____

Het kan ook een recente bug van Windows zijn, hier staan wat mogelijke oplossingen:
https://windowsreport.com/desktop-wallpaper-black-windows/
Omdat het probleem ontstaan kan zijn door het veranderen van instellingen én een hiermee samenhangende bug in een recente update van Windows, zou het misschien helpen eerst de updates te verwijderen en daarna je bureaubladfoto te veranderen.
Klik op “Start –> Instellingen –> Bijwerken en beveiliging”.
Via de link “Geschiedenis van uw updates” weergeven is te zien welke updates zijn geïnstalleerd. Je laatste updates zijn te verwijderen via de link “Installatie van updates ongedaan maken”.
Ook te bereiken via het configuratiescherm, onderdeel “Programma’s en onderdelen”, taak “Geïnstalleerde updates weergeven”. Rechtermuisklik op de betreffende update, optie Verwijderen.
_____

Deze truc heb ik zelf bedacht en werkt hopelijk ook bij jou: kopieer de foto naar:
C:\Gebruikers\[je loginnaam]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Themes\
Verander TranscodedWallpaper in TranscodedWallpaperoud.
Verander de naam van je foto in TranscodedWallpaper.
Meld je af of start de computer opnieuw op.
SimonV
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt, ik ga het proberen.
Pieterke
3 jaar geleden
Helaas werkt het niet. De afbeelding blijft ongeveer 3 seconden staan en floept dan weg.
SimonV
3 jaar geleden
Staat er bij rechtermuisknop Bureaublad - Aan persoonlijke voorkeur aanpassen - Achtergrond: Afbeelding? Helpt het de foto eerst te kopiëren naar C:\Windows\Web\Wallpaper\Windows 10 en dan te installeren?
https://www.easeus.com/data-recovery-solution/restore-desktop-background-wallpaper-in-windows-10.html
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor de toevoegingen. Ik denk dat ik er beter een keer iemand anders naar kan laten kijken. Probleem is misschien ook dat de pc al een paar jaar nog amper updates kan installeren. De pc is 4 jaar oud. Voorlopig laat ik het maar zo. Ik kan er verder nog heel redelijk op werken.