hoe kan het dat mijn laptop het wachtwoord niet meer aanvaardt?

na de hele toestand om mijn verloren gegevens, waarover ik al een vraag poste, wil mijn laptop nu plots het wachtwoord niet meer aanvaarden. Er waren drie controlevragen, die ik correct beantwoord heb maar ook dat aanvaardt hij niet... hij zegt dat mijn antwoorden fout zijn.
Hoe kan dat? En hoe los ik dat op? Er komt wel een melding dat ik iets moet gebruiken om wachtwoorden te herstellen... maar wat?
meer uitleg onder de reacties (als reactie op een vraag)

1.9K
LeonardN
3 jaar geleden
Log je in via je Hotmailaccount/Microsoftaccount?
Zo ja, kan je dan wel inloggen op je hotmailaccount via een andere PC?
Is je hele laptop gereset? Of was er enkel een deel dataverlies?
Kan je het verhaal even chronologisch weergeven? Iets als:
Ik logde in met mijn liveisgreat@hotmailaccount (gefingeerd)
Laptop ging stuk
Laptop weggegeven
Laptop totaal gereset/ander model gekregen
Laptop werkte weer/ik kon gewoon inloggen
Nu opeens niet meer?! Zoiets?
liveisgreat
3 jaar geleden
Wel
Ik heb vocht op mijn laptop gemorst, en het toetsenbord beschadigd (zie vraag hierover)
Ik liet het toetsenbord maken, en dat bleek nog onder garantie te kunnen (dus in de fabriek).
Ik krijg mijn laptop terug en die is helemaal geformatteerd, alle data weg, office weg... (zie mijn vraag hierover). Ik stel mijn oude wachtwoord terug in, en geef antwoord op drie vragen die moeten helpen als ik mijn wachtwoord zou vergeten.
Nu wil ik inloggen (op mijn laptop zelf dus niet op hotmail of gelijk wat) en mijn wachtwoord wordt plots niet meer aanvaard Ik krijg de drie vragen: waar ik geboren ben, mijn eerste school en mijn bijnaam als kind (alle drie weet ik dat natuurijk) Maar die antwoorden vindt hij ook onjuist. Dus ik kan gewoon niet meer in mijn laptop.
Ik kan het wachtwoord herstellen met een "externe disk" zegt het systeem.. Maar geen idee wat dat voor een ding is. Een gewone usb (een disk kan ik er niet in steken) helpt niet, het moet een "herstel" usb zijn.
Zoiets dus...

Antwoorden (1)

Meestal is het een E-mailadres waarmee je je wachtwoord moet herstellen. Wanneer je account op je computer gekoppeld is met een ander account (bijv. een microsoft account) zou daar een herstel e-mailadres aan gekoppeld moeten zijn. Misschien ligt de oplossing daar ergens.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je een telefoonnummer gekoppeld hebt. Geldt hetzelfde voor
liveisgreat
3 jaar geleden
nee geen mailadres noch telefoonnummer. enkel drie vragen (zie bij reacties) die ik zogezegd verkeerd beantwoord. Heel mysterieus maar bon, ik ga ermee naar de computerwinkel want ik weet niet goed hoe ik dat moet oplossen anders