Mijn apple laptop start zo goed als niet meer op.

als ik mijn laptop aan zet staat er in het engels en nog een paar talen dat ik hem opnieuw moet op starten en als ik dat dan doen krijg ik het zelfde !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk eenmaal kernel crash en die duiden vaak op hardware problemen. Laat je Mac testen bij een Apple dealer.

Je kunt proberen om een nieuw systeem te installeren maar ik geef je weinig kans dat dit gaat werken.

Toegevoegd na 41 seconden:
Een kernel crash*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je starten vanaf de installatie cd? Die heeft een repair mogelijkheid. Utilities=>Disk Utility

Als je die niet hebt, kun je tijdens het opstarten command+S ingedrukt houden.

Op de prompt die je nu krijgt tik je:

/sbin/fsck -fy

Als iets vind en vraagt om te repairen doe je Y.
Dan doe je het nogmaals, netzolang tot ie geen meldingen meer geeft.

Dan tik je start je opnieuw op door het volgende te tikken:

reboot

En anders opnieuw installeren.