Werkt dit: laptop via hdmi-splitter naar 2 beeldschermen?

Ik wil 2 identieke monitoren aansluiten aan mijn laptop. Werkt het als ik de monitoren beide aansluit op een hdmi-splitter die ik op zijn beurt weer aansluit op de laptop zodat ik een uitgebreid beeld krijg?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Nee. Je krijgt dan 2 hetzelfde beeld op die aangesloten monitoren.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoe zou ik dit dan moeten doen?
LeonardN
3 jaar geleden
Zitten er meerdere video-uitgangen op die laptop? Of enkel HDMI?
Heb je de monitoren al?
Griffin
3 jaar geleden
"Hoe zou ik dit dan moeten doen?"
Simpel, 1 scherm die het aantal pixels heeft als die twee die je nu wil aansluiten gecombineerd. Dus iets als een 3440x1440 scherm... LG heeft ze in de aanbieding bijv. de Lg 34Wk650-W.Aeu 34"
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1 monitor heb ik al, de laptop heeft 1 hdmi uitgang.
Griffin
3 jaar geleden
"1 monitor heb ik al, de laptop heeft 1 hdmi uitgang."
Maar ik vermoed dat het een 1920x1080/1200 scherm is, wat je zou moeten hebben is een 3840x1440 of iets daaromtrent om hetzelfde effect te bewerkstelligen als twee afzonderlijke schermen met 1920x1080/1200
LeonardN
3 jaar geleden
@Griffin Dat is niet de oplossing van het probleem, maar een mogelijk alternatief wat niet in alle gevallen dezelfde uitwerking geeft.
Denk aan een triple monitor setup waarin je de laptop monitor als middelste monitor wil.
Daarnaast is dan dus de huidige losse monitor ook waardeloos. @Maxderacer1
Is je idee om een racesimulatiespel te gaan spelen
https://www.google.com/search?q=triple+monitor+racing&client=opera&hs=h9&sxsrf=ALeKk00CRhvBNTXCjGbcLnqCEQ2Qf5iHdA:1589359894232&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjky6n_urDpAhVRwAIHHbiQC-4Q_AUoAXoECBUQAw&biw=1640&bih=940#imgrc=W2C3-efVauxgoM
Als JA, bedenk dan eerst eens of je laptop wel 3 monitoren aan kan. Immers je hebt dan 3x meer beeld te verwerken. Je zal dan een hele sterke laptop(met zware grafische kaart moeten hebben.