Hoe weet google wanneer ik auto-of motor rijd?

Blijkbaar had ik al een tijdje ingesteld om mijn locatie geschiedenis bij te houden en kan je dan via google tijdlijn uw verplaatsingen zien.

Net eens overlopen en wat me opviel is dat "hij" wist wanneer ik met de auto onderweg en wanneer ik op de moror zat...

Hoe wordt dit achterhaalt?

Picture for question
9.4K
SentWierda
3 jaar geleden
Waarom zou je willen dat Google dit weet?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@SentWierda Dat is toch niet wat hij vraagt? Hij vraagt hoe het komt dat google dit onderscheid kan maken....
SentWierda
3 jaar geleden
@RobbertStaal. Natuurlijk is het interessant te weten te komen hoe Google dit weet. Maar interessanter is volgens mij niet 'hoe' maar 'dat' Google dit weet. Daar gaat het uiteindelijk om.
SentWierda
3 jaar geleden
Vervolg.
Het 'hoe' kun je beschouwen als ongevraagde en ongewenste spionage. Het 'dat' kun je beschouwen als ongevraagde aantasting van de privacy.
taillie
3 jaar geleden
@sentwierda ik doe heel veel km's per week en dan is het wel eens handig om te weten welke klanten er 2 weken geleden geen tijd hadden ofzo ( en ik het wel eens vergeet te noteren) en naar mijn mening, ook al stel je in dat ze geen locatie mogen bijhouden... het toch geweten is hoor + naar de toekomst toe, zullen alle verplaatsingen met de auto toch bijgehouden worden dus je kan er maar beter al aan gewent worden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@SentWierda Het is geen ''ongevraagde aantasting van de privacy'' of ongevraagde en ongewenste spionage'' Want de vraag steller zei hierbij ook dat hij toestemming gaf voor deze functie. ''ingesteld om mijn locatie geschiedenis bij te houden''
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Over privacy...je adres wegstrepen is verstandig...maar dit moet je dan wel op beide foto's doen...

Antwoorden (1)

Dit komt ten eerste omdat de gyroscoop in jouw telefoon bewegingen opvangt die anders zijn die in een auto. Bijv. Het leunen bij bochten, naar voren leunen bij acceleratie. Ten tweede, de acceleratie van een motor is opvallend sneller dan die van een auto. De sensoren pakken dit ook met gemak op. Ten slot kan de telefoon ook inschatten dat jij misschien bij stoplichten auto's passeert in plaats van er achter aansluit zoals een auto zou doen. Want als jij om 5 uur s'middags bij elk stoplicht vooraan staat, in combinatie met de andere factoren. Laat dat zien dat jij waarschijnlijk op een motor zit.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
taillie
3 jaar geleden
zal vooral aan de acceleratie liggen dan en topsnelheid :)