Waarom zegt mijn pc dat het bestand die ik naar de usb stick probeer te slepen, dat die te groot is?

Ik probeerde laatst om een video bestand van 7,84 gb naar mijn usb stick van 16gb te slepen, maar hij gaf aan: Dit bestand is te groot. Maar ik heb nog gewoon 14,7 gb over, kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

De melding “Het bestand is te groot voor het doelbestandssysteem” , komt dat meestal doordat je bestanden groter zijn dan 4 GB, maar je flashstation of geheugenkaart is geformatteerd met het FAT32-bestandssysteem. Deze kan alleen bestanden van maximaal 4 GB kan verwerken. Je kan dus met dit bestandssysteem geen bestanden groter dan 4 GB naar de FAT32 USB-drive, geheugenkaart of andere externe opslagapparaten kopiëren, zelfs als er voldoende vrije ruimte is.
Hoe kan je het probleem dan oplossen en grote bestanden met succes overzetten naar een FAT32 USB? Je hoeft FAT32 alleen naar NTFS te converteren. Dit systeem heeft niet de beperking van de bestandsgrootte van 4 GB, dus je kan met succes het bestand groter dan 4 GB naar een USB-station kopiëren na de conversie van het bestandssysteem.
Formatteren is de gemakkelijkste manier om FAT32 naar NTFS te converteren. Maar het zal alle bestaande gegevens op de schijf wissen. Sla deze dus tijdelijk elders op.
- Klik met de rechtermuisknop op USB-station in de Windows verkenner
- Klik op formatteren, en volg de stappen in het keuzemenu
- Verander het type in NTFS.
SimonV
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Goed antwoord, niet aan gedacht. Ik dacht direct aan de totale capaciteit (vanwege die 14.7 Gb). Hopelijk kan de Vraagsteller met beide opties een oplossing vinden
+
Waarschijnlijk omdat er daadwerkelijk te weinig ruimte op de schijf is.

Een 16 Gb schijf heeft niet daadwerkelijk 16 Gb aan ruimte, maar 14.7 Gb
(voor meer info, zie hier: https://www.usb2u.co.uk/articles/2017/11/the-actual-memory-size-of-your-usb-flash-drive/)

Ik denk dat u kijkt naar de totale ruimte ipv de vrije ruimte.
Thecis