welke externe schijf is geschiks voor opslag van muziek en computersysteem?

ik wil vooral muziek makkelijk op kunnen slaan en daarnaast eventueel systeem informatie die behouden moet blijven voor een volgende comper

3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Elke standaard schijf is hier in principe geschikt voor.

De enige zaken waar je rekening mee moet houden zijn:
- voldoende grootte. Je muziek (en evt. andere data) moeten uiteraard wel op de schijf passen
- aansluitmogelijkheden. De schijf moet vanuit de ene computer geladen worden en moet vervolgens de data naar de andere computer kunnen schrijven. Dan moet de data-stakker natuurlijk wel passen. Externe HD's hebben en computers tegenwoordig vrijwel allemaal een USB aansluiting. Ik verwacht dat je daar weinig problemen mee zult hebben.

Voor de rest is het veelal een kwestie van prijs. Een grotere capaciteit geeft ook in de toekomst meer mogelijkheden, maar is over het algemeen duurder.
Ozewiezewozewiezewallakristallix