Gmail doet momenteel rare dingen. Hoe kan dat?

Ik heb nu al een paar keer gehad dat er lege mailtjes vanaf mijn laptop naar iemand verstuurd worden die ik dus echt niet verstuurd heb. Soms zelfs een leeg mailtje aan mezelf! Voor de duidelijkheid: Ik ben de enige die deze laptop gebruikt.
Weet iemand hoe dat kan?
Ik heb dit nooit eerder gehad.

1.5K
Amadea
4 jaar geleden
Zou het kunnen dat je met je pols over de touchpad strijkt en zo ongewild iets aanklikt?
Pieterke
4 jaar geleden
Nee , volgens mij doe tik dat niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gebeurd dit terwijl je op je laptop zit of ook terwijl je er niet op zit? Zo ja, verander dan voor de zekerheid je wachtwoord. Als dat niet helpt contact opnemen met gmail/google.
Pieterke
4 jaar geleden
Dank je OwO. Ik heb het totn nu toe pas later gemerkt o.a. doordat iemand mij het mailtje terugstuurde met een aantal vraagtekens. Ik zal inderdaad voor de zekerheid mijn wachtwoord veranderen.
Pieterke
4 jaar geleden
Ik weet mijn wachtwoord niet meer en er komt geen enkele verificatiecode binnen. Niet op mijn telefoon en niet op mijn mailadres. Heb het meerdere keren geprobeerd. Ik ga het morgen nog eens proberen. In elk geval bedankt voor de reacties.

Antwoorden (1)

Dit blijkt soms ook te gebeuren als de afwezigheidsmelding aanstaat bij Gmail.
Als iemand jou een mailtje stuurt, wordt automatisch een - in dit geval leeg - mailtje teruggestuurd.
Hier staat hoe je dit kunt uitschakelen:
https://support.google.com/mail/answer/25922
Schakel de afwezigheidsmelding uit op alle apparaten die je gebruikt (mobieltjes, pc etc.).
SimonV
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.