Mag ziggo zonder aankondiging de ex clienten van online.nl geen hulp meer geven?

Sinds eind augustus 2018 o op aanraden op online.nl overgestapt met de belofte bestaande online accounts mee te migreren en wat ook vlekkeloos verliep. Ben tevreden met dit pakket en zelden storing en zeer vlot.
Plots komt er op mijn meest gebruikte account ( voor instanties en prive) nog wel mail binnen , maar imap smtp lukt niet meer ( ook niet in webmail ziggo en de 2 andere online adressen geven geen problemen.
De mails konden via aangemaakt smtp adres van ziggo steeds vlot van online binnenkomen en nu niets meer.... Ziggo meent dat online dit moet oplossen en online verwijst naar ziggo waar ik inderdaad nog klant van ben. Hoe los ik dit probleem op ( zonder reply via mijn andere adressen (gmail evt ) ? Dit wel gedaan maar mensen herkennen de afzender niet en markeren deze als spam :(
Wie is wettelijk gezien de provider die dit kan verhelpen?
De mailclient is voor alle 4 meegenomen adressen qua instellingen en poorten gelijk .

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, Ziggo is niet verantwoordelijk voor de afspraak die jij met Online.nl hebt gemaakt over het behoud van je mailadres nadat je bij Online.nl je abonnement hebt opgezegd. Als zij hebben gezegd dat jij gebruik mag blijven maken van dat mailadres dan ligt de verantwoording bij Online.nl en niet bij Ziggo. Ziggo moet jou dus wel helpen, maar enkel hulp bieden bij problemen die gaan over HUN diensten. Dat is logisch ook, Ziggo kan niets technisch doen bij een mailserver van een ander bedrijf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100