Hoe mail versturen zonder zichtbaar IP?

Hoe kan ik zonder dat mijn IP adres te zien is een mail versturen?
Doe ik dat bv in een bibliotheek met een nieuw emailadres en als later thuis inlog, ziet men dan alsnog mijn IP adres?
Persoon in kwestie is hoofd ICT, maar kan hij dan alles zomaar achterhalen?
Waar moet ik verder op letten?
Alvast bedankt voor de hulp

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
Ritsuka
4 jaar geleden
Wil je iemand gaan trollen ofzo? Waarom moet het per se anoniem?

Antwoorden (1)

Gmail bevat niet het IP-adres van de afzender, als de mail via gmail.com vanaf een computer (geen mobieltje) verzonden wordt. Maar een IT-specialist kan hier na enig speuren toch achterkomen.

Je kunt hier beter een anonieme dienst als https://protonmail.com voor gebruiken.
Of verzenden via een bibliotheek. Je kunt de mail daarna thuis gewoon openen.

Blijft natuurlijk de vraag of het niet verstandiger is je mail niet anoniem te versturen.
Toegevoegd op 27 december 2019 09:03: bron
SimonV