Hoe foto overzetten van externe schijf naar cloud?

Ik heb een externe schijf, verbatim. Hier op staan foto's vanaf de geboorte van mijn zoon. Alles vanaf 2006.
Maar de schijf geeft telkens foutmeldingen aan. Nu wil ik alle foto's ( dat zijn er echt veel ) in de cloud opslaan.... maar hoe?

Ik heb via mijn telefoon een Google account, Android.

Ik heb echt geen idee hoe foto's vanaf 2016 daarin komen?
Hoe zet ik ALLES in de cloud van mijn externe schijf van mijn huis pc?
En hoe beveilig ik deze dat zoonlief niet opeens op de pc foto's wist.

1.5K
LeonardN
4 jaar geleden
Kan je de bestanden wellicht eerst overzetten op een PC of laptop?

Antwoorden (1)

Zorg dat je schijf is aangesloten op je PC of laptop

Doe de volgende stappen op die PC of laptop

Ga naar Google Drive
Klik op het radartje rechtsboven
Backup and Sync voor Windows Installeren

Download en installeer dat dus
Log in met je bestaande Google Account
!Geef aan dat je foto's op high quality wil zodat je oneindig veel kan uploaden!

Wijs de map aan die je wil syncen.

Als het goed is gaan de foto's nu uploaden.
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Maar hoe doe je het als de HDD telkens foutmeldingen geeft? (in basis weten we ook niet welke foutmeldingen, is de data corrupt, connectie niet goed, bestanden om andere redenen onleesbaar of is er connectiviteitsproblemen met Google Drive). Kortom, veel dingen waarop het mis kan gaan. En zolang we niet weten wat er mis gaat, kunnen we eigenlijk geen antwoord geven. Antwoord omvat natuurlijk wel de normale procedure van het opslaan van foto's / bestanden in de cloud.