Is GTA V zwaarder dan FIFA20?

Ik ben van plan FIFA 20 te kopen voor op mijn laptop. Mijn laptop kan GTA V aan, maar geldt dit dan ook voor FIFA 20?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
LeonardN
4 jaar geleden
Doe:
Windowsknop
(tik in) dxdiag.exe (en dan enter)
Het eerste tabblad geeft de processor en de hoeveelheid RAM.
Het tweede tabblad geeft de videokaart weer. Als je dat opgeeft is het beter te bepalen.

Antwoorden (1)

Nee GTA V is lichter dan FIFA '20.

Dat betekent dat er een kans is dat jouw systeem niet voldoet.

Iemand met een AMD Radeon 4870 1GB videokaart voldoet (in dat opzicht) aan de minimumeisen van GTA V
Iemand met een AMD Radeon 4870 1GB videokaart voldoet (in dat opzicht) NIET aan de minimumeisen van FIFA '20
Die zou dan (als de rest wel voldoende is) op zijn minst zijn videokaart moeten vervangen voor de drie generaties nieuwere 7870 2GB.

https://www.ea.com/nl-nl/games/fifa/news/fifa-20-pc-specs-min-requirements
https://support.rockstargames.com/articles/203428177/Grand-Theft-Auto-V-PC-System-Requirements

Maar uiteindelijk weten we nu nog weinig. Om een beter idee te krijgen of jouw systeem zal voldoen kan je beter uitzoeken wat jouw laptopsysteem voor CPU, GPU en hoeveelheid RAM heeft en of dat beter of gelijkwaardig is aan de hardware componenten van een desktop die opgegeven zijn.
===
*drie generaties nieuwere 7850 2GB
===
Sowieso lijkt een vereiste dus voor FIFA '20 dat het geheugen op je videokaart 2GB of meer is (let wel dat is wat anders dan je normale RAM geheugen).
Toegevoegd op 12 september 2019 15:26: tekst
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Voor een idee: AMD 4870 https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+4870&id=30 score ~1300 (desktop GPU uit 2008)
AMD 7850 https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+7850&id=323 score ~3900 (desktop GPU uit 2012) bijna "3 maal beter" dan de 4850
Intel 630 https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Intel+HD+630&id=3540 score ~1150 (geintegreerde laptop GPU veel gezien in laptops vandaag de dag) bijna gelijk aan de AMD 4850 en dus GTA V draaiend, maar waarschijnlijk niet FIFA '20 draaiend want meer dan ~3x te "langzaam".
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit zit er in mijn laptop:
CPU I7-3630QM
GPU GT 650M DDR3
RAM 2x4GB DDR3
HDD 750GB 7200RPM
Ik heb er niet echt verstand van.. Denk je dat het hiermee zou lukken?^^
LeonardN
4 jaar geleden
Niet volgens de officiële waardes die FIFA '20 opgeeft. Een GTX 660 (desktop versie) is natuurlijk een stuk beter dan een GT 650M (laptopversie).
Wellicht dat het wel op zal starten en zal draaien, maar dan op een lage framerate met alles op de laagste stand en zelfs een lagere resolutie dan je scherm is. Garantie kan ik je niet geven. Het is een ~7 jaar oude laptopGPU in het middensegment, versus een spel wat net uit is. Wat je wellicht wel kan doen is als een kennis dit spel heeft gekocht dit spel bij jouw op je laptop te laten spelen.
(Hij kan dan inloggen op zijn Origin account, en het spel downloaden op jouw laptop, zolang hij ingelogd is)
Dan kan je testen wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Thanks!! En dan een laatste vraagje waarvan ik het antwoord waarschijnlijk al weet... Als ik de FIFA DEMO download heb ik dan vergelijkingsmateriaal hoe FIFA runt? Of runt die een stuk makkelijker dan de totale FIFA?
LeonardN
4 jaar geleden
Oh als er een demo is is dat juist een prima methode om te kijken of het werkt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Die van FIFA19 werkt prima, morgen dus even die van 20 bekijken
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De FIFA20 demo werkt prima op de laagste stand!