Heb je een netwerkkaart nodig voor bekabeld internet?

Dit misschien een domme vraag, maar als je je pc met een netwerkkabel aansluit op de router, heb je dan nog een netwerkkaart nodig? Ik vraag dit omdat mijn usb netwerkadapter stuk is en ik bekabeld internet wil.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.6K
LeonardN
4 jaar geleden
Heb je een desktop PC? Heb je dan al goed aan de achterkant gekeken? Normaliter zit er gewoon een netwerkaansluiting op je moederbord.
Als je moderne dunnen laptop hebt zal je idd altijd weer met een adapter moeten werken. Op oudere (en/of dikkere) laptops zit vaak ook nog wel een netwerkpoort

Antwoorden (1)

Helaas wel. Een netwerkkaart is een stukje hardware dat ervoor zorgt dat je je computer kunt aansluiten op een modem of router.
Je moet wel een hele oude pc hebben: al meer dan 15 jaar maakt de netwerkkaart meestal deel uit van het moederbord.
SimonV
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+Ik heb al jaren geen losse netwerk-insteekkaart meer gezien.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb mijn pc tweedehands gekocht van iemand die hem zelf gebouwd had. Die zal dan wel een oud moederboord gebruikt hebben.
Bedankt voor de reactie trouwens. Dan zal ik maar weer een netwerkkaart moeten kopen :(
LeonardN
4 jaar geleden
Ben benieuwd welk moederbord/systeem dat dan is. Volgens mij is het sinds Pentium 4's zo'n beetje de norm dat er wel een ethernetverbinding op een moederbord zit.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Volgens het command prompt ding is het een gigabyte 970 gaming. Bij de versie en het serienummer staat niks (nouja, iets in de trant van 'moet ingevuld worden' en x.x)
LeonardN
4 jaar geleden
https://static.gigabyte.com/Product/2/5654/20151202155920_src.png
Links van de oranje audioconnector. boven de USB 2 aansluiting...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oh top, dat scheelt weer. Dankjewel!
SimonV
4 jaar geleden
Daarom had ik juist een afbeelding met de LAN-ingang geplaatst... ;-)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ah sorry :p Ik weet nog net hoe ik een PC moet gebruiken maar over hoe het in elkaar zit en hoe alles heet heb ik geen idee haha