Betekend in-app aankopen dat je moet betalen voor een app?

In de app store (Apple) staat soms ‘in-app aankopen’. Betekend dit dat je moet betalen voor een app of betekend het dat de app zelf gratis is maar je wel extra dingen kan kopen zoals een poppetje of zo iets?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

In-app aankopen zijn zaken, waarvoor je moet betalen als je de app gebruikt. Dit gebeurt vooral bij games.
De app zelf is dan wel gratis, of verkrijgbaar voor een heel klein bedrag. Maar om de game helemaal te kunnen spelen wordt je dan vaak gedwongen om zaken te kopen. Een poppetje (zoals jij ook aangeeft), bijzondere uitrusting (die je in het spel zelf niet kunt vinden), of extra grondstoffen (zodat je opdrachten binnen een paar uur kunt voltooien, in plaats van dagen of weken wachten tot je zelf genoeg grondstoffen hebt kunnen produceren), of in sommige games ook levens zodat je verder kunt en niet 24 uur hoef te wachten tot je levensbalk weer vol is.
Zo zijn er allerlei zaken die je in de app kunt kopen. Voor ieder soort game zijn de zaken die ze als in-app aankopen aanbieden anders. En vaak kan je ook zonder deze aankopen verder met de game, alleen kost het meer tijd.