Hoe sluit ik een first person programma af?

Ik heb een PC en windows 10.

Ik was een spel aan het spelen en wilde het sluiten, maar de escape knop om naar het menu te gaan werkt niet omdat ik nog met de tutorial bezig was (dan zijn soms knoppen uitgeschakeld zodat je alleen die dingen uit dat moment van de tutorial kunt doen). Normaalgesproken had ik dan even de tutorial af gemaakt maar omdat het een kleine window is en de tekst van de tutorial maar half op mijn scherm zit kan ik niet lezen wat ze willen dat ik doe.
Verder heb ik al alt+f4 geprobeerd maar dat werkt niet, ook ctrl + alt + del doet niets.
Ik kan het programma niet sluiten door op het kruisje te drukken, omdat het een first-person game is.

Het programma loopt niet vast, trouwens. Ik wil het gewoon afsluiten omdat ik door eerder genoemde redenen niet de tutorial uit kom.

Ik start de pc liever niet opnieuw op omdat ik nog een onopgeslagen document open heb staan, vandaar dat ik hier vraag of er nog andere opties zijn

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Doet Win+D of alt-tab iets?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee, Leonard, die doen het beiden niet.
Ik heb mijn pc toch maar opnieuw opgestart en ben er achter gekomen dat geen van de toetsen op mijn toetsenbord iets doen, dus het probleem was niet het programma. Ik denk dat ik op de 1 of andere manier mijn toetsenbord heb gelockt. Het licht op mijn toetsenbord doet het namelijk nog wel, en de knop voor het aanpassen van de kleuren ook.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je op een of andere manier tijdens het spel je toetsenbord vergrendeld.
Hopelijk op te lossen door de rechter [SHIFT]-toets zo'n 10 seconden in te drukken.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hallo Simon. Mijn toetsenbord was idd vergrendeld. Ik probeerde de game op full-screen te doen dmv f11 (zo werkt dat bij een andere game die ik speel) en toen dat niet werkte probeerde ik fn + f11 wat dus blijkbaar de toetsencombinatie is voor het vergrendelen en ontgrendelen van het toetsenbord, oepsie