Internet Speed Tracker, is dit veilig en wat is het precies?

Boven de discussielijst op het forum staat een grote groene knop met koeienletters : BEGIN en in opdracht wat je moet doen. () wat is het? () is het veilig? () ik dacht dat het van GV was... gelukkig niets gedaan. Afbeelding toevoegen? weet niet hoe, helaas.
Uitleg in Jip en Janneke-taal voor een 3 jarige digibeet graag :)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K
LeonardN
5 jaar geleden
Is een advertentie op het forum idd. Als je niet geklikt hebt is er sowieso niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wanneer je je snelheid wilt testen gebruik dan https://www.speedtest.net/
Dit is een betrouwbare site en hoef je niets voor te downloaden en installeren.
Sowieso moet je niet op die advertenties willen drukken die overal op komen aan de randen van je scherm.

Antwoorden (1)

Veilig zou ik het niet noemen, de extensie krijgt positieve 1-zinsreviews (waarschijnlijk nep), of hele negatieve echte reviews. Het schijnt meer troep te willen downloaden en zelf geen best testprogramma te zijn. Het zou de snelheid van je internet testen.

Hier wat reviews:
https://chrome.google.com/webstore/detail/internetspeedtracker/kohoehgoafblafjinhplmhcbphgaaobc

Mijn advies zou zijn om er niet aan te komen.
Plaatje bij antwoord