Hoe kan ik mijn pc best upgrade of vervangen?

Ik heb een oude pc met een motherboard van asrock n68 s ucc
En zou deze willen upgrade naar een betere game pc maar het liefst zo goedkoop mogelijk hoe kan ik dit het best doen of een nieuwe game pc kopen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt dat een nieuwe PC. Ik weet niet wat speelt of wil gaan spelen. En wat voor videokaart zit er nu in eigenlijk?

Antwoorden (2)

Wat je kan doen als je een zwakke videokaart hebt of de ingebouwde videokaart gebruikt, is een betere videokaart kopen, dat is voor gamen het belangrijkst. Deze kan je dan, mocht je later weer een andere PC/moederbord kopen weer overzetten. Dus die waarde is niet snel verloren. Als je dat niet voldoende vindt dan zal je nieuw moederbord, CPU en RAM nodig hebben (dat moet in 1x). En vaak dan ook nog een zwaardere voeding. Je kan dan kiezen om er een extra 100 euro op te gooien en dan helemaal nieuw te gaan (systeemkast en wellicht nog een SSD).

Als je goedkoop wil, moet je eens kijken naar tweedehands systemen op MP of tweakers. Elke PC met een intel i5/i7 2xxx/3xxx/4xxx + 8GB is eigenlijk vaak al voldoende en dan zelf nog even een tweedehands videokaart bijplaatsen als deze er niet inzit.

Op Tweakers kan je bijna alles vinden. Nieuw en tweedehands.
https://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvVNrAByTeHczDwlKyPTWgA

Als je overgaat op kopen, kan je me altijd nog vragen stellen. Hieronder reageren of een pm.
5 jaar geleden
Meestal is het Intel Core I7 of I9 het meest geschiktste voor een gamepc. Zoals een regeerder hier over wat heeft gezegd. Een betere videokaart is wat duurder, maar er zijn ook goedkopere varianten van goede videokaarten te koop. Die moeten wel samen kunnen werken met een moederbord en een processor. Voor een gamer is monitor ook het belangrijkst dat men een breedbeeldscherm moet aangeschaft worden, dat geeft betere resultaten dan kleinere modellen. Je kunt denken aan 19,20 of 23 inch beeldscherm. Het belangrijkst is dat je een goede waterkoeler moet kopen voor zo'n game pc. Een SSD is echt een goede aanrader voor een game pc, er zijn ook varianten van 1200 GB tot en met 2000 TB te koop op de websites. De prijzen van een SSD-schijf is verschillend van grootte van de schijf zelf.