hoe kan ik een excel bestand omzetten in een pdf?

moet een excel bestand bestand invullen voor een declaratie en dan omzetten naar een pdf en dan mailen hoe pak ik dit het beste aan want een excel bestand kan ik niet uitprinten invullen en daarna inscannen. weet iemand it? bvd

1.3K
Utrecht
5 jaar geleden
In de nieuwere versies van MS Office kan je je Excel file direct als PDF opslaan. Eerst het gebied selecteren als je het gaat printen en dan bij "Opslaan als" kiezen voor bestandsformaat PDF.
Bij oudere versies van Office zal je de PDF printer van Windows (of een afzonderlijk geinstalleerde PDF print programma) moeten gebruiken.
Uitprinten en weer inscannen hoeft echt niet meer in 2019.....

Antwoorden (3)

Wanneer je binnen Microsoft services al Office 365 deze mogelijkheid niet standaard hebt of kunt vinden dan kun je het gemakkelijk converteren, bijvoorbeeld via onderstaande bron.
(al = als bijvoorbeeld)
Toegevoegd op 11 februari 2019 21:54: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Afdrukken, en dan als printer kiezen: opslaan als pdf!

Succes!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er zijn ook speciale tools om vanuit Excel of Word een PDF te maken.