Waarom beland mijn e-mail in de spam?

Ik e-mail mijn offertes altijd door naar de klant.
vooral de laatste tijd merk ik dat ik vaker geen gehoor terug krijg.

Ik denk ik stuur even ‘test’ naar mijn prive email en tot mijn verbazing beland hij in de ongewenste mail.

Uiteraard ben ik bang dat ik nu werken ga mislopen omdat ik in de ongewenste mail beland

Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja dat is een idee..
maar aangezien we ook veel in het particuliere werk zitten ben ik bang dat mensen zich dan snel onder druk gezet voelen
TurfGraver
5 jaar geleden
Is dit vooral bij mail naar Gmail en dat soort accounts?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wellicht een dag of wat na de e-mail met offerte een telefoontje er over heen en vragen naar de status van de offerte. Of je krijgt een antwoord ter zake of er is niets ontvangen en dan kan je even wijzen op de spam / ongewenste mail waar je offerte mogelijk terecht is gekomen.
Bellen dus.

Antwoorden (1)

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Maar de drie meest voorkomende oorzaken zijn:
1.Je e-mail bevat spamgevoelige woorden.
Denk hierbij aan woorden als Win en Gratis. Maar ook veel hoofdletters en/of spaties worden aangemerkt als spam. Als je de offerte als bijlage meestuurt, wordt de bestandsnaam van de bijlage ook gecontroleerd, en daarbij kan de lengte van de bestandsnaam ook als spangevoelig worden gezien.
2. Jouw emailadres zelf
Als dat emailadres teveel vreemde tekens bevat, kan het ook mis gaan.
3. Het SPF-record.
Als je een eigen domeinnaam hebt, moet je ervoor zorgen dat het SPF-record goed is ingesteld. De tweede link hieronder leidt naar een internetpagina, die ingaat op het juist instellen van het SPF-record.