Wat betekent het blauwe lijntje in de grafiek van processor totaal?

Mijn laptop is vaak erg traag. Ik krijg niet goed vat op de oorzaak. In taakbeheer zie ik het bezettingspercentage van mijn CPU en dat is laag. Maar bij "Broncontrole" zie ik nog een lijn in de grafiek van de CPU en die zit ongeveer op 100%
Wat is dat? Misschien ligt daar een aanknopingspunt voor versnelling.
(Windows 10, Sony VAIO)

Picture for question
5 jaar geleden
2.8K
LeonardN
5 jaar geleden
Weet je wat in veel gevallen een vlotte laptop geeft? Een SSD erin stoppen. Vandaag ook weer een laptop die zo traag is als u weet wel wat. SSD er in. Windows 10 opnieuw erop (geen code nodig als het er eenmaal op heeft gestaan). En je systeem is weer als nieuw.
https://tweakers.net/pricewatch/764287/kingston-a400-240gb.html
En geen hdd geratel meer ook.
TurfGraver
5 jaar geleden
Schijven vol, vervelende virus scanner of virus, programma meuk wat allemaal tegelijk automatisch moet opstarten. Er zijn meer redenen waarom een computer traag kan worden.
SSD is leuk voor snelle opstart.
Dat ze vaak weer snel zijn na plaatsen van een nieuwe (los van wat voor) schijf is wel logisch.

Antwoorden (1)

Dat is de frequentie van je CPU (zeg maar hij loopt op 2,54Ghz van de 2,54Ghz als hij 100% geeft). Blijkbaar staat je CPU zo dat deze altijd hoge frequentie draait, ook met weinig te doen.
Als je laptop traag is, is dat niet de oorzaak iig.