Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kopieer ik mijn bestanden in 1x naar mijn externe harde schijf?

Hallo,
Ik heb een macbook pro early 2015 en ik wil hem graag resetten, eerst wil ik graag alle bestanden veilig stellen en die zetten op een externe harde schijf. Is er mogelijkheid dat ik het met 1 handeling kan doen zonder alles bestanden los te selecteren. Time machine is geen optie, want er staan andere bestanden en als ik de time machine activeer dan verwijdert hij die. Wat is de mogelijkheid om dit in 1x te doen?
er staat hier alle bestanden ik bedoel natuurlijk alle nuttige bestanden foto's, videos en documenten. Het probleem is dat deze allemaal overal verspreid staan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
966

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Lijkt me onnodig ALLE bestanden van je laptop te halen. Aan geïnstalleerde software, het OS (Mac OS) en andere data heb je niks of vaak niks.

Enige wat nuttig is, is foto's video's en officebestanden en wellicht wat opgeslagen mails (of andere persoonlijke bestanden).

Als je gewoon alle mappen selecteert waarin dergelijke bestanden staan (Afbeeldingenmap) of alle mappen van belang in een hoofdmap gooit, kan je zo die map in 1 keer op de externe HDD zetten.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding