Hoe krijg ik extensies weg uit een bestandsnaam?

Ik heb al geprobeerd in de map extensies voor bekende bestandstypen verbergen uitgevinkt. Wanneer ik dat doe gebeurt er niets en is het vinkje bij openen weer terug..
Hoe los ik dit op ?
Foutje : Ik heb al geprobeerd in de map extensies voor bekende bestandstypen verbergen AANGEVINKT . Wanneer ik dat doe gebeurt er niets en is het vinkje bij openen weer WEG..
Hoe los ik dit op ?

ronron1212
5 jaar geleden
Waarom wil je de extensies dan weg hebben deze hebben een bedoeling
andyka
5 jaar geleden
Als ik de extensie weghaal is het bestand niet meer te openen en doe het , het niet meer. Ik had het eerst niet en weet hoe je dat weer weghaalt maar ik kan geen instellingen meer wijzigen in map opties vandaar
andyka
5 jaar geleden
Ik heb steeds op OK en toepassen gedrukt en het werkte niet.
Nu heb ik systeemherstel gedaan en die was blijkbaar mislukt .. toch probeerde ik het opnieuw in die map en nu bleef het vinkje staan en dus is het gek genoeg gelukt. Dus miss doordat ik de pc opnieuw opstartte. In ieder geval bedankt voor de reacties

Antwoorden (1)

Door je uitleg en reacties begrijp ik dat je de extensies niet weg wil hebben, maar ze onzichtbaar wil maken.

Ga naar verkenner
Open de opties
Ga naar het tweede tabblad
Klik het vinkje op actief bij "verberg extensies..."
Klik op TOEPASSEN
(Dan pas op OK, als je eerst op OK drukt verandert er niks.)
---
Wanneer ik dat doe gebeurt er niets en is het vinkje bij openen weer WEG..
Hoe los ik dit op ?
---
Dat verraadt dus dat je op ok drukt en niet op toepassen.
Als je het eerste vinkje verandert zie je toepassen ook pas actief worden, let er maar op.
---
Als je daadwerkelijk wil wat je vraagt kan je gewoon een bestand hernoemen en de extensie verwijderen. Dan wordt deze niet meer begrepen door het OS, maar vaak/soms nog wel door de programma wat dit bestand gebruikt.
Toegevoegd op 10 december 2018 14:53: tekst