Welke poort moet ik kiezen bij een uitgaande server?

De poort die nu ingesteld is, is 25. maar KPN zegt dat je 995 moet instellen (bij POP3) maar bij smtp.kpnmail (die aanbevolen wordt), moet je 587 instellen. Ik volg dit niet meer, wie kan mij helpen?

Antwoorden (1)

Poort 587

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

(Poort 25 zal ook wel lukken, maar volgens mij is dat een oude poort waarmee je niet buiten het netwerk van KPN e-mail kan versturen. Denk aan een laptop op vakantie met Outlook)
---
Inkomend:995 (pop3)
Uitgaand:587 (smtp)
Toegevoegd op 06 november 2018 21:53: tekst
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Zie ook:
https://nl.wikipedia.org/wiki/TCP-_en_UDP-poorten