Hoe kan ik iCloud uitzetten op mijn MacBook zonder dat al mijn fotos en filmpje weg zijn?

Ik heb een MacBook air, en van zichzelf heeft die al 64 gb opslag ruimte. En ik doe veel met YouTube videos, en bewerk dat via IMovie en sla ze op. Maar nu geeft die aan dat mijn “ICloud” ruimte vol is. Dus ik kan geen video meer opslaan... maar ik hoef ook helemaal niet mijn videos en fotos in iCloud te hebben want mijn MacBook zelf heeft dus al 64 gb dus daar kan makkelijk alles op.... Maar het probleem is, ik weet hoe ik ICloud uit kan schakelen via instellingen maar dan gaan dus al mijn fotos en videos en alles weg... Maar ik wil iCloud gewoon uit doen en alles dus zeg maar uit iCloud naar mijn MacBook zelf verplaatsen! Maar hoe moet dit? Want ik wil echt niet alles kwijt raken!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Als je het uploaden voorkomt van iCloud, gaan niet je bestanden vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat bedoel je met het uploaden van iCloud voorkomen? Want ik heb namelijk alles wat ik nu heb aan fotos enzo al in iCloud staan, daar gaat alles automatisch in als ik iets opsla.. ik had het misschien meteen uit moeten zetten voordat ik fotos en filmpjes op de laptop ging zetten maar ja dat kan dus nu niet meer
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedoel je met ergens neerzetten op mijn MacBook dat ik ze bijvoorbeeld op het bureaublad zet? Daar staan namelijk al heel veel filmpjes van mij (ivm videos bewerken en naar IMovie slepen) Maar zo niet waar moet ik ze opslaan want ik ben bang als ik nu iCloud uit zou zetten dat alles weg js want volgens mij staat alles in iCloud opgeslagen ..

Antwoorden (1)

Als je absoluut veilig wil zijn.

Pak een externe HDD of USB-stick
Zorg dat de bestanden die op de cloud staan op je USBstick of HDD komen.
Ontkoppel de HDD of USBstick

Ga naar de instellingen van iCloud

https://support.apple.com/nl-nl/HT204247
Mac
Ga naar het Apple-menu () > 'Systeemvoorkeuren' en klik op 'iCloud'.
Klik op 'Beheer' en selecteer 'Reservekopieën'.
Selecteer één van de reservekopieën van het apparaat en klik op 'Verwijder'. Als u reservekopieën wilt uitschakelen en alle reservekopieën voor dat apparaat uit iCloud wilt verwijderen, kiest u 'Verwijder' wanneer u wordt gevraagd te bevestigen.
Wanneer u een reservekopie verwijdert, worden ook reservekopieën voor het apparaat uitgeschakeld.