Hoe kan je in Word een lijst vereenvoudigen?

Ik heb een lijst met ongeveer 1000 van soortgelijke regels:
dea deae, vr godin
filia filiae, vr dochter
non niet

Hetgene wat ik nu wil is dat deze lijst vereenvoudigd wordt om te importeren naar bijv. Quizlet, oftewel, alle TABS en alle witruimte moet vervangen worden door bijvoorbeeld een -. De functie vervangen werkt niet, hij ziet de grotere witruimte tussen 2 woorden niet als Tab en niet als spatie...
Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Je moet de TABS niet vervangen: die fungeren juist als teken om de velden te scheiden in Quizlet.
Kunt je het bestand zo niet importeren met Quizlet?
https://digidactiekindeklas.blogspot.com/2016/04/quizlet.html#33 Kun je het bestand opslaan als tekstbestand en in een hex-editor zien wat de witruimten voorstellen?
Bijvoorbeeld hier:
http://www.convertstring.com/EncodeDecode/HexDecode
Amadea
5 jaar geleden
Het is mij niet geheel duidelijk wat je bedoelt, maar ik zou in dit geval kolommen maken of een tabel.

Antwoorden (2)

Eerst met zoek en vervang tab vervangen door niets dan spatie vervangen door niets
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Dan krijg je als resultaat dus onzin.
deadeae,vrgodin
filiafiliae,vrdochter
nonniet
Daarnaast denk ik dat de witruimten geen spaties zijn maar iets anders.
Ik zie dat het een ‘hersteld bestand’ van Word betreft.
Je schrijft dat de grotere witruimte tussen twee woorden niet als spatie wordt gezien.
Waarschijnlijk zijn het dus andere, onzichtbare, tekens.
Als je het bestand opslaat als tekstbestand, zouden deze tekens moeten verdwijnen.

Na openen van dit tekstbestand zou je de tabs kunnen verwijderen, maar dat lijkt me op zich niet nodig. Bij het importeren naar bijvoorbeeld Quizlet kun je deze juist als onderscheidingstekens gebruiken.
SimonV