Kan je een game spelen met een te slechte video kaart?

ik wil een game kopen alleen mijn video kaart is niet goed genoeg. als ik hem dan zou spelen is de kwaliteit dan alleen minder kan mijn laptop hem sowieso niet aan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.2K
LeonardN
5 jaar geleden
Welk spel, welke laptop, met welke videokaart?
kierkegaard47
5 jaar geleden
Dat hangt er vanaf. Veel games geven zowel 'minimum specs' als 'recommended specs' aan. De minimum specs zijn een absolute ondergrens, met minder dan dat zal het spel niet lopen (of is er geen garantie dat het werkt). Het is wel mogelijk om een spel met minder dan de recommended specs te spelen, alleen kan het dan zijn dat bepaalde aspecten minder vloeiend lopen/ zaken er niet zo mooi uit zien, enz.

Antwoorden (3)

je kan geen spelen zoals gta5 of call of duty spellen ik ga er ook vanuit dat je geen game pc hebt aangezien je niet zon goede video kaart hebt. je zou wel kleinere spelen zunnen spellen zoals: undertale, scp of minecraft. dat komt omdat deze games geen ultra grapics hebben en niet heel veel GB zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De videokaart heeft geen invloed op de kwaliteit van je game, wel heeft deze invloed op het aantal fps (frames per seconde). Om een game goed te kunnen spelen is het liefst 60 fps nodig. Nu ligt het er aan wat voor een videokaart je hebt en wat voor een game je wil kopen. Maar als je een erg oude videokaart hebt en een gloednieuwe game zoals bijvoorbeeld shadow of the tomb raider wil kopen, kan jouw videokaart deze game nooit aan. Je kan deze game best op de maximale kwaliteit spelen, maar met lage fps schokt jouw beeld en wordt de game gewoon onspeelbaar. Het beste is dus om een nieuwe videokaart te kopen of als je laptop al heel oud is, meteen een hele nieuwe laptop of desktop te kopen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ligt er heel erg aan. De minimum specs van een game zeggen ook niet alles. Dus welke game wil je spelen en welke videokaart heb je?

Ik kon bijvoorbeeld met mijn integrated graphics van mijn Intel I5 gewoon GTA 5 spelen op de laagste settings terwijl dat volgens de minimum speed echt niet kan.
Speed moet specs zijn. Autocorrectie.
Toegevoegd op 17 september 2018 11:36: tekst