Is er een simpele manier om het IE icoon van je bureaublad te verwijderen?

Op het bureaublad staat nog een icoon van win7 van Internet Explorer, terwijl win10 gebruikt wordt. In de taakbalk staat wél het win 10 icoon. Ik krijg het met geen mogelijkheid weg.
Is de enige manier door in het register te werken? Of is er een simpelere manier?

5 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Met Unlocker zou het moeten lukken.
http://www.emptyloop.com/unlocker/
Of Unlock-It
https://emcosoftware.com/unlock-it
.
Uiteindelijke oplossing: plak er een icoon met een link naar een ander programma overheen...
Toegevoegd op 19 augustus 2018 11:53: tekst
SimonV
5 jaar geleden
amc
5 jaar geleden
@SimonV ; Bedankt voor de reactie. Helaas, de bovenste link opent niet.....óf hij werkt alleen bij Win 10, óf het komt omdat de link als onveilig wordt aangegeven. Het icoon staat op de PC van mijn man en die draait op 10. Ik draai op 7 en daar opent hij wel. Mijn PC is ook niet zo zwaar beveiligd als die van mijn man (gevoelige data/documenten) Het gaat alleen om een achtergebleven pictogram en er zit geen folder/file aan vast. Ik zou niet weten hoe dit benaderbaar is om te selecteren voor delete. Mijn man al helemaal niet! In elk geval bedankt voor de moeite. Denk dat we moeten wachten tot zoonlief thuis is :-)
SimonV
5 jaar geleden
Doordat ik momenteel geen melding van reacties krijg, zie ik je reactie nu pas toevallig.
De link werkt bij mij gewoon onder Windows 7. Het is de site van de producent, bewust gekozen omdat deze doorgaans het veiligste is. Kaspersky geeft bij mij geen melding. Je zou dit nog kunnen proberen:
Type Windowslogo-toets + R (Of ga naar Start - Uitvoeren) Geef de opdracht:
%UserProfile%\Desktop
eventueel daarna
shell:UsersFilesFolder\Desktop
eventueel daarna
shell:ThisPCDesktopFolder Misschien zie het duvelse icoontje daarbij staan? https://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-8&faq=103
amc
5 jaar geleden
Nee, het staat er niet bij. Het 'pijltje' staat er namelijk niet bij op het bureaublad en daarom kan het niet verwijderd worden op de 'gewone manier. Dat is nu het probleem! Alle icoontjes hebben zo'n pijltje (behalve de prullenbak en pc gerelateerde-) Alleen het IE icoon heeft er geen omdat het ooit is blijven staan toen er nog Win7 opstond denk ik,
Het icoon in de taakbalk ziet er anders gekleurd uit omdat dit bij Win 10 hoort.
Snap je het nog? Lastig uit te leggen........ In elk geval bedankt voor het meedenken.....zoonlief komt morgen thuis en die is als 'ing. informatica' gelukkig gewend creatief en oplossingsgericht te denken.... jij zult het wel herkennen ;-)
SimonV
5 jaar geleden
Ik snap dat het icoon niet normaal benaderbaar is. Dus rechtermuisklikken kan ook niet. Dat is inderdaad vreemd. Hier nog een poging (weinig fiducie, maar nooit geschoten...):
https://computerstepbystep.com/hide-internet-explorer-icon-on-desktop.html Misschien kun je met je zoon overleggen of tijdelijk I.E. verwijderen (betekent uitschakelen) zou kunnen helpen. Anders weer inschakelen.
https://www.techzine.nl/blogs/30909/microsoft-moet-internet-explorer-gewoon-verwijderen-uit-windows-10.html Ik hoop te horen of hij een oplossing gevonden heeft!
amc
5 jaar geleden
Alles geprobeerd wat jij aangegeven hebt, behalve het register. Het icoon weigerde echter zich te verbergen of te deleten.
Mijn man is echter bang om in het register te 'wroeten' en dat moet je ook niet doen als je er geen verstand van hebt tóch? ;-) Zoonlief heeft zich er even over gebogen en toen een paar dingen niet werkten, typte hij 'regedit' in en mijn man was alert.... "Laat maar staan, ik wil niet dat je in het register wijzigingen aanbrengt en hij was er strikt in".
Zoonlief haalde zijn schouders even op en zei; "dan doen we het zo" .....Hij pikte een pictogrammetje aan en zette het even opzij onderin om het even later over het IE icoon te zetten... Ik zag het niet helemaal maar zag alleen hoe het icoon erover kwam te staan en het storende IE icoon stond er nu niet meer op. Alleen als er een ander icoon wordt aangeklikt verschijnt het weer even...het icoon is erg dominant denk ik ;-) Zijn bureaublad is echter in rust vrij van het icoon en daar ging het mijn man om. Dank!
SimonV
5 jaar geleden
Tja, zo kan ik het ook! :-)
In het register wroeten had ook geen zin gehad, omdat ik op mijn zoektocht al tegenkwam dat het icoon niet meer via het register van Windows 7 te vinden was. Microsoft had dit om een of andere reden aangepast.