Ja, dat is een van de functies van een NAS (althans een functie die logischerwijs volgt uit de mogelijkheden).

https://www.coolblue.nl/advies/media-streaming-nas.html

Chromecast of Apple TV
Heb je een Apple TV, Chromecast of televisie met Google Cast ingebouwd, dan stream je video's vanaf je NAS naar je mediaspeler. Je NAS zet films en series direct om naar een ondersteund formaat, waardoor je elke video bekijkt via je Apple TV, Chromecast of televisie met Google Cast.

Geschikt voor:

Apple TV
Chromecast
Televisie met Google Cast
iPhone, iPad en Android smartphones en tablets (als afstandbediening)
5 jaar geleden
BartNOR
5 jaar geleden
Is het daarbij mogelijk om ook vanuit die NAS Android-applicaties te streamen (zoals Netflix of KPN iTV)?
LeonardN
5 jaar geleden
Nee. Een NAS bevat bestanden, geen apps in de regel.