Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik met alle GDPR en AVG mailtjes?

Mijn inbox loopt over van de mailtjes over AVG en GDPR. Kan ik deze gewoon negeren of moet ik er iets mee?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Vaak moet je aangeven dat je de nieuwsbrief wilt blijven ontvangen of dat je account moet blijven bestaan. Als je niets doet worden je gegevens verwijderd.
LeonardN
5 jaar geleden
@Ritsuka Niet per se. Sommige vragen dat je iets doet, anders word je verwijderd, anderen mails zeggen juist dat je niets moet doen om zo lid te blijven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ligt er aan, veel van deze bedrijven zullen je vragen of ze je mogen blijven mailen. Als je een mail wilt blijven ontvangen zul je in dat geval akkoord moeten geven. In andere andere gevallen hoef je niks te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je hebt twee opties.

1.Doorlezen en reageren als dat gevraagd wordt en dat je schikt
2.Negeren en bij sommige organisaties uitgeschreven worden of een maillijst geschrapt worden, of dat bepaalde info wordt verwijderd (bijvoorbeeld je verjaardag als men dat nodig acht voor opslag)

Doordat de mails of beter gezegd processen niet eenduidig zijn, zullen de consequenties ook niet eenduidig zijn.
Negeren bij de ander zal niet hetzelfde resultaat geven als negeren bij de ander.
---- excuses voor de laatste zin moet zijn:
Negeren bij de één zal niet hetzelfde resultaat geven als negeren bij de ander.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 06 juni 2018 21:14: tekst
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding