Is er een manier om je pc naar 64 bit te upgraden zonder dat je alle bestanden mist?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Backupje maken van al je bestanden?!?

Antwoorden (2)

Hoi!
Ik neem aan dat je bedoeld om al je bestanden over te zetten naar een nieuwe (64 bits) PC? Dit kun je het beste doen door een backup te maken van al je persoonlijke bestanden en op je nieuwe PC deze backup uit te pakken. Dit proces is op zich eenvoudig, maar als je bang bent belangrijke bestanden te missen of toch de zekerheid wil hebben dat alles goed gaat, is het aanbevolen dit door een expert te laten doen.

In de bronnenlijst staat een artikel met tips voor het maken van een backup.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je bedoeld dat je je huidige 32-bits Windows PC wilt upgraden naar 64-bits Windows dan nee,
dit kan alleen als je een back-up maakt of de bestanden handmatig op een externe schijf zet of op een partitie van je harde schijf (een partitie waar geen OS op geïnstalleerd is).

Een back-up werkt echter niet als je ook naar een nieuwer (of ouder) besturingssysteem gaat. Van bijvoorbeeld: 32-bits Windows 7 naar 64-bits Windows 10.
Hiervoor zul je het dan toch handmatig moeten doen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
'Een back-up werkt echter niet als je ook naar een nieuwer (of ouder) besturingssysteem gaat' Dat hangt ervan af of de vraagsteller een systeembackup bedoelt, waarbij ook instellingen enzovoorts worden geback-upt, welke standaarf mogelijk is met Windows, of juist een back-up van de eigen bestanden (die zijn namelijk niet afhankelijk van het besturingssysteem en kun je dus altijd back-uppen en op een ander systeem terugzetten. Je bedoelde dus eigenlijk: 'Een systeemback-up of back-up van de instellingen werkt echter niet als je ook naar een nieuwer (of ouder) besturingssysteem gaat', want in de eerste alinea van je antwoord staat het wel goed (daar noem je het 'automatische backup'). Voor de rest een goed antwoord!