Moet ik een nieuwe windows 10 licentie kopen als ik alleen een cpu verander?

Het moederbord en de rest blijft gelijk (het is een complete lenovo dus hoogstwaarschijnlijk een OEM versie.

capthavoc
5 jaar geleden
2K
LeonardN
5 jaar geleden
Welke CPU ga je eigenlijk vervangen met wat?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee je hoeft nooit een nieuwe licentie te kopen. Je kan namelijk altijd je licentie-nummer opzoeken. Ook kan je windows op een USB-stick zetten. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is Windows creation tool downloaden (Gewoon een programma van microsoft). met dit programma kan je windows 10 op je stickje zetten. Dit stickje moet je in je computer doen en de computer opstarten, als de harde schijf leeg is zal de pc opstarten via het stickje en kan je windows 10 downloaden, maar aangezien je alleen de cpu verandert zal dit niet nodig zijn.
LeonardN
5 jaar geleden
@Meyp Probeer maar eens een gebruikte licentie op een compleet ander systeem te zetten.....

Antwoorden (1)

Nee. Microsoft checkt hierbij niet je cpu. De licentie is verbonden aan je moederbord.
Toegevoegd op 10 mei 2018 12:10: bron
SimonV
5 jaar geleden
capthavoc
5 jaar geleden
Dank je wel, duidelijk antwoord