Waarom kan ik na mijn systeemherstel (op windows 10) niet meer inloggen?

Ik heb een systeemherstel gedaan, en duidelijk ingevoerd dat er niks moet worden veranderd aan gebruikergegevens. Maar nu heeft hij dat toch gedaan! Dus ik mijn oude wachtwoord ingevoerd maar ik kom er niet meer in! Hoe kan ik nu in mijn laptop weer komen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Als inloggen niet meer lukt, dan rest niets meer dan het wachtwoord te resetten.
Om je wachtwoord voor Windows 10 te herstellen is het wel van belang dat je beschikt over een Microsoft-account om in te loggen op het besturingssysteem. Dat kan bijvoorbeeld een Hotmail- of Live-adres zijn. Microsoft heeft een speciale wachtwoord-resetpagina beschikbaar voor dit soort gevallen, die vind je op https://account.live.com/password/reset

Op die pagina heb je de keuze uit drie opties: Ik ben mijn wachtwoord vergeten, Ik weet mijn wachtwoord, maar ik kan me niet aanmelden en Ik denk dat iemand anders mijn Microsoft-account gebruikt. Als je je wachtwoord van je Windows 10-account niet meer weet, kies je voor de eerste optie. Klik op de knop Volgende om verder te gaan.

In het volgende scherm krijg je de vraag op welk e-mailadres het opnieuw aanmaken van het wachtwoord betrekking heeft. Daarnaast moet je ook een aantal tekens overnemen van de captcha.
Een wachtwoord resetten van een lokaal account ligt wat gecompliceerder, om die reden verwijs ik je via de bron naar de uitleg hoe je een lokaal wachtwoord kan wijzigen.(het vereist wat skills)
Toegevoegd op 18 april 2018 10:17: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar hij was nog bezig met mijn systeem herstel, nu is die alleen opnieuw opgestart maar nog niet klaar met het systeemherstel! Maar dat wachtwoord resetten heb ik al een paar keer gedaan maar dat werkt niet! Iedere keer geeft die aan dat het wachtwoord verkeerd is!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Maar hij was nog bezig met mijn systeem herstel"
Da's gek, want je schrijft in de vraag 'NA mijn systeemherstel....' en daar is het antwoord ook op gebasseerd.
Nu claim je dat ie nog bezig was, tja dan gelden andere regels. Ik denk dat je beter af bent met een schone installatie, kopieer al je belangrijke meuk er af, en maak een begin met het gevoel van een schone onderbroek.