wwarom zijn Androids zo ingesteld dat apps niet op de SD kaart kunnen worden edownload of verplaatst?

Als je een sD kaart hebt met groot geheugen kan je zo dan toch vorkomen dat het geheugen van je Android constant vol is...

4.5K

Antwoorden (1)

+GV. Laten we voorop stellen dat Android met de latere versies wel een mogelijkheid biedt om SD-kaarten zodanig te formatteren* dat zij onderdeel worden van het interne opslaggeheugen. Zodat je er dus wel apps op kan zetten. Daarnaast zijn er apps die zich ook zonder die mogelijkheid naar het externe opslaggeheugen laten verplaatsen.

*Sommige fabrikanten (Samsung o.a. heb ik tot mijn spijt moeten constateren) voorkomen deze optie. Waarschijnlijk omdat sommige apps minder goed zullen werken van langzamer extern geheugen (SD). Het is dus niet Android an sich te verwijten, maar de fabrikanten. Naast dat het dus ook in sommige gevallen een verklaarbare reden heeft.

-Apps werken beter op intern dan op extern opslaggeheugen.
-Niet Android maar sommige fabrikanten voorkomen dit..
-Het kan bij sommige apps soms wel.
----
Hier hoe je vanaf Android 6 wel je SD kaart kan gebruiken als opslag voor apps
https://androidworld.nl/nieuws/adoptable-storage/
Niet alle modellen met Android 6 geven je deze optie!
Toegevoegd op 01 april 2018 09:43: tekst
6 jaar geleden
liveisgreat
6 jaar geleden
ja klopt Fidme bv kan ik verplaatsen naar SD. maar als ik dan de opslag bekijk is slechts een deel van de mb verplaatst en blijft de rest op interne opslag.
het is bijna zoals met mn laptop waar ik programma's wil verplaatsen naar de D schijf maar er vaak n restant blijft op de C schijf.