Aanbevolen formaat is een h.264 formaat(zou HVEC niet doen wegens compatibiliteit)
En dan met encoder instellingen:
Progressive scan
High Profile
2 opvolgende B frames
Closed GOP. GOP op 12 tot 13 frames
CABAC
Variable bitrate met max 12 mbit/s voor 1080, en 60 mbit/s voor 4K
Chroma subsampling: 4:2:0

En de beste encoder voor dit soort formaten is MainConcept TotalCode, deze heeft zogenaamde 'reference' codecs die de maatstaf zijn voor de vele andere transcoders/encoders
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Youtube zal zelf het juiste formaat kiezen voor je video. Doe zelf niks, laat youtube zijn gang gaan en alles komt goed.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"laat youtube zijn gang gaan en alles komt goed."
Echt? Heb je dat weleens onderzocht dat je tot deze wijsheid bent gekomen?