Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doen bij Windows melding 'geen internet, beveiligd?

Het lukt mij niet om dit op te lossen.
Via configuratie scherm ging ik naar 'netwerk en internet' > netwerkcentrum > geavanceerde instellingen voor delen:

Hier zie ik particulier en 'gast of openbaar'. Ik heb beide in en uitgeschakeld, maar het lost niet op.
- Ik gebruik Windows 10

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
15.7K
SimonV
6 jaar geleden
Schot voor de boeg:
https://www.pc-helpforum.be/topic/68105-wel-verbinding-geen-internet/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Via configuratie scherm ging ik naar 'netwerk en internet' > netwerkcentrum > geavanceerde instellingen voor delen"
Bij de geavanceerde instelling voor delen ga je niet de oplossing vinden voor jouw probleem, die instelling is als je mappen o.i.d. over het netwerk wil delen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit klinkt als een regelmatig voorkomend en ook terugkomend probleem. Maar als je internetverbinding eerder wel heeft gewerkt is het heel simpel op te lossen.
Je moet je wifi-modem even uitzetten, en het beste helemaal van de stroom afhalen. Wacht een paar seconden totdat het modem helemaal uit is en doe hem dan weer aan. Het modem zal dan opnieuw opstarten en je computer of laptop zal na een tijdje (een paar minuten) automatisch weer verbinding maken. Je hoeft hiervoor niets aan je instellingen te veranderen.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Dit klinkt als een regelmatig voorkomend en ook terugkomend probleem"
Waar blijkt dit dan uit? Is zie die frequentie nergens vermeld staan. "Maar als je internetverbinding eerder wel heeft gewerkt is het heel simpel op te lossen. Je moet je wifi-modem even uitzetten"
Je belicht nu maar één aspect, via deductie achterhaal je het probleem en zorg je voor een passende oplossing. Je had moeten voorstellen of je via andere apparaten wél internet hebt, daarmee sluit je het modem uit als oorzaak.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding