Hoe kom ik van spam af?

Ik krijg in mijn mailbox in de map ‘ongewenste e-mail’ spam van eenzelfde website. Echter, men mailt mij steeds van een ander mailadres. Ik ben al enkele weken bezig met de mailadressen te blokkeren, maar de spammer maakt steeds nieuwe mailadressen om mij te belagen met spam. De mailtjes hebben dezelfde titel en inhoud, echter is de afzender steeds verschillend. Ik wil hier heel graag vanaf alleen ik weet niet hoe. Ik krijg elke dag 2 à 3 mails en ik ben het beu om steeds maar mijn map te moeten leegmaken! Ik heb zelfs al een paar keren de website geopend waarvoor reclame wordt gemaakt in de mails en via deze website mezelf opgegeven voor ‘unsubscribe’. Dit heeft echter geen zin. Onderin de mails staat nog een andere manier om me uit te schrijven, namelijk door te antwoorden met ‘unsubscribe’ op de spam-mails. Dit werkt echter ook niet?! Help...

Weet jij het antwoord?

/2500

"Onderin de mails staat nog een andere manier om me uit te schrijven, namelijk door te antwoorden met ‘unsubscribe’ op de spam-mails." Tip: Reageer NOOIT op ‘unsubscribe’ links ! Je bevestigt alleen maar dat het mailadres ook werkelijk gelezen wordt. Hierdoor wordt het adres alleen maar waardevoller voor de spammer. Dat gezegd hebbende: Als het één spammer betreft kun je soms volstaan door een berichtenregel aan te maken. Hoe dat moet is erg afhankelijk van je software. (Google is your friend) Soms moet je gewoon je verlies nemen en een nieuw mail adres nemen. Dat adres is je grootste geheim. Deel het alleen met mensen die je absoluut vertrouwd. Voor die sites waar je spam van verwacht gebruik je vervolgen een tijdelijk mail adres. B.v. via www.mailinator.com Of je gebruikt je oude adres als 'spambak'. Dat adres is toch al verziekt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100