Waarom heeft u Mysql nodig bij het installeren van SharePoint?

Toegevoegd na 1 uur:
En wat zit er dan juist in uw MySql server als u een SharePoint opgemaakt hebt? zijn dat dan de webapplicaties en users dat daar gestockeerd word?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

MySql hoeft als databaseserver niet, het kan. Het kan ook op andere databaseplatformen draaien. Als u al een MS SQL server heeft is dat ook prima.

In ieder geval is een databaseserver vereist. Deze kan op dezelfde server draaien als waar Sharepoint geïnstalleerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mysql is een database waarin de gegevens van sharepoint bewaard kunnen worden, niet de webapplicaties.

Denk bijvoorbeeld aan de gebruikers, aan de pagina's binnen de sharepoint site, aan de toegang die verschillende gebruikers hebben. Aan werk bestanden en dergelijke.

Eigenlijk zit alles in de database behalve de applicatie zelf.
Dus wanneer je een installatie doet is de database nog bijna leeg en bij het gebruiken van sharepoint vul je de database.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer erg bedankt voor de commentaar, als u nog bijhorende informatie hebt i.v.m. Mysql en SharePoint. Stuur maar gerust.