Kunnen QR codes op smartphones ook gescand worden als er barsten in het scherm van die smartphone zitten?

denk bijvoorbeeld aan het scannen van tickets et cetera

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe erg de barsten zijn, maar in QR-codes zit redelijk wat redundancy. Zeker wanneer de zwart-witte 4-kantjes nog redelijk groot zijn is het nog best te scannen.

Twijfel je, probeer het dan zelf even uit met een extra smartphone met daarop een scan-app.
Heb je geen phone met een gebarsten scherm bij de hand, leg dan b.v. wat dunne takjes of zo op het scherm om barsten te simuleren.
Ozewiezewozewiezewallakristallix